tataki

Prøv oss

Måling og vekst

Du får det du måler. Og du må måle for å kunne nå målene dine. Måling danner grunnlag for tilbakemeldingssløyfer, eksperimenter og læring. Hva fungerer og hva fungerer ikke? Hva skaper verdi og hva skaper friksjon?

Hvordan gjøre god måling i digitale tjenester?

Riktige mål og måltall

Alt bør dra i samme retning. Hva du måler og styrer etter i det daglige bør henge sammen med dine overordnede og langsiktige mål. Vi finner dine viktigste nøkkeltall for å måle verdi kobler det sammen med hva som måles og hvilke data som samles på tvers av hele tjenesten din. Vår erfaring er at du får det du måler.

Meningsfulle og pålitelige data

Samle på verdifull data som faktisk kan brukes og som er tilgjengelig når det trengs – og ikke på alt annet. I tillegg trenger du detaljert informasjon for å kunne bygge avanserte analyser som viser nyansene i hvordan tjenesten din brukes. Dette blir muliggjort av en solid teknisk implementasjon som gir presise og konsistente data, hver dag.

Analyseverktøy for en digital tid

Ikke la deg hindre av dårlige verktøy laget i en annen tidsalder. Du trenger avanserte og brukervennlige analyseverktøy som gir deg gode og raske svar. Lag rapporter og dashboards som er lett tilgjengelig og som skaper kultur for å engasjere seg i analysene som gjøres.

Eierskap og opplæring

Behold eierskapet til din egen innsikt. Vi gjør at alle på teamet – produktsjefer, prosjektledere, designere eller utviklere er i stand til å finne svar på sine egne spørsmål slik at de kan ta med seg innsikten rett inn i arbeidet sitt.

Alle tjenester trenger en målingsstrategi

For digitale tjenester og produkter nytter det ikke med beslutninger basert på magefølelse og omfattende femårsplaner. Den luksusen finnes ikke i en verden som endrer seg raskt.

Tjenestene som lykkes skaper kultur for å prøve og feile – og lærer av det. I kjernen av dette er gode verktøy og innsikt.

Dette gjelder:

  • Apper

  • Nettbutikker

  • Plattformtjenester

  • Offentlige og kommunale tjenester på nett

  • Fysiske butikker med digitale flater

  • Salg av fysiske tjenester på nett

Og alle andre som leverer verdi gjennom digitale flater.

Tenk på alt du lurer på og ikke har data til å svare på – og all dataen du har, men ikke bruker.

Få en gratis anbefaling av analyse- og målingsoppsettet ditt.

Prøv oss

tataki

Tataki Digital AS — 926 650 963 mva.